Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/9777
Title: Особливості змістовного наповнення категорії "маркетинг"
Other Titles: Особенности содержательного наполнения категории «маркетинг»
Features of continuous filling of category «marketing»
Authors: Липовий, Д. В.
Липовой, Д. В.
Lypovy, D. V.
Keywords: маркетинг
результативність
система управління
комплекс маркетингу
конкурентоспроможність
маркетинг
результативность
система управления
комплекс маркетинга
конкурентоспособность
marketing
effectiveness
management system
marketing complex
competitiveness
Issue Date: 2018
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Липовий Д. В. Особливості змістовного наповнення категорії "маркетинг". Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2018. № 3. С. 91-95.
Series/Report no.: Актуальні проблеми інноваційної економіки;№ 3
Abstract: В статті проаналізовано з точки зору історичного розвитку змістовне формування категорії «маркетинг», розкрито існуючі особливості формування та провадження маркетингової діяльності через комплекс маркетингу. Визначено проблемні компоненти комплексу маркетингу в забезпеченні результативного та конкурентоспроможного розвитку, на основі якого запропоновано можливі напрями методологічних досліджень на перспективу.
В статье рассмотрены и проанализированы с точки зрения исторического развития содержательное формирование категории «маркетинг», раскрыты существующие особенности формирования и осуществления маркетинговой деятельности через комплекс маркетинга. Определены проблемные компоненты комплекса маркетинга в обеспечении результативного и конкурентоспособного развития, на основе которого предложены возможные направления методологических исследований на перспективу.
The article analyzes the formation of the category «marketing» from the point of view of historical development, reveals the existing peculiarities of the formation and implementation of marketing activities through a marketing complex. The problem components of marketing complex in providing effective and competitive development are determined, on the basis of which possible directions of methodological researches for the future are offered.
URI: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/9777
ISSN: 2524-0455
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17.pdf1,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.