Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/783
Title: Мотоагрегаты: пути повышения тягово-сцепных свойств
Other Titles: Мотоагрегати: шляхи підвищення тягово-зчіпних властивостей
Motogagragats: ways of increasing traction and coupling properties
Authors: Овсянников, С. И.
Подгорный, И. И.
Саблина, М. А.
Овянніков, С.
Подгорний, І.
Сабліна, М.
Ovsyannikov, S.
Podgorny, I.
Sablina, M.
Keywords: мотоагрегат;движитель;колесо-гусеница;сцепление;тяговое усилие;рушій;колесо-гусениця;зчеплення;тягове зусилля;motoagregat;propulsor;wheel-caterpillar;clutch;pulling force
Issue Date: 2017
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Овсянников С. И., Подгорный И. И., Саблина М. А. Мотоагрегаты: пути повышения тягово-сцепных свойств. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 184 «Деревооброблювальні технології та системотехніка лісового комплексу. Транспортні технології». 2017. С. 78-83.
Series/Report no.: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка, № 184
Abstract: Рассмотрены вопросы повышения производительности мотоагрегатов. Установлено, что основной причиной снижения производительности является недостаточная сила тяги агрегата. Дефицит тягового усилия компенсирует оператор, что приводит к его быстрой утомляемости и частым остановкам на отдых. В целом это приводит к снижению производительности агрегата в целом. Для повышения сцепных свойств предложено применять трансформируемые гусеничные движители типа колесо-гусеница с развитыми грунтозацепами.
Розглянуто питання підвищення продуктивності мотоагрегатов. Встановлено, що основною причиною зниження продуктивності є недостатня сила тяги агрегату. Дефіцит тягового зусилля компенсує оператор, що призводить до його швидкої стомлюваності і частим зупинкам на відпочинок. В цілому це призводить до зниження продуктивності агрегату в цілому. Для підвищення зчіпних властивостей запропоновано застосовувати трансформовані гусеничні рушії типу колесо-гусениця з розвиненими ґрунтозацепами.
The issues of increasing the productivity of motor units are considered. It is established that the main reason for the decrease in productivity is the insufficient tractive power of the unit. Deficiency of tractive effort is compensated by the operator, which leads to its rapid fatigue and frequent rest stops. In general, this leads to a decrease in the capacity of the unit as a whole. To improve the coupling properties, it is proposed to use transformable track-type propellers such as wheel-caterpillar with developed tractors.
URI: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/783
ISSN: 5-7987-0176X
Appears in Collections:Випуск 184: Деревооброблювальні технології та системотехніка лісового комплексу. Транспортні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf612,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.