Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1431
Title: Філософський аспект генези законів динаміки
Other Titles: Philosophical aspects of the genesis of the dynamics laws
Authors: Богданова, Т. Є.
Ніколенко, А. М.
Keywords: конфліктна ситуація
освіта
динаміка
конфликтная ситуация
образование
динамика
conflict situation
education
dynamics
Issue Date: 2013
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Богданова Т. Є., Ніколенко А. М. Філософський аспект генези законів динаміки. Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2013. № 6. С.180-187.
Series/Report no.: Філософія спілкування: Філософія. Психологія. Соціальна комунікація;№ 6
Abstract: Сформульовано проблему реалізації конфліктних ситуацій між фахівцями, що розвиваються на основі недосконалості відповідної освіти. Проблема конкретизована на прикладі історії зародження основ сучасної динаміки. Проаналізовано безпосередній зв'язок ґенези основних законів динаміки з творчою діяльністю середньовічних схоластів. Подано рекомендації щодо відповідного вдосконалення освіти, при цьому акцентована крайня необхідність викладання предмета з паралельним аналізом філософських аспектів наукових надбань людства.
Сформулировано проблему реализации конфликтных ситуаций между специалистами, развивающихся на основе несовершенства соответствующего образования. Проблема конкретизирована на примере истории зарождения основ современной динамики. Проанализирована непосредственная связь генезиса основных законов динамики с творческой деятельностью средневековых схоластов. Представлены рекомендации относительно соответствующего совершенствования образования, при этом акцентирована крайняя необходимость преподавания предмета с параллельным анализом философских аспектов научных достижений человечества.
Formulated the problem of the conflict between professionals, developing on the basis of appropriate education imperfections. The problem is concretized through the story of the birth foundations of modern dynamics. Analyzed the direct connection of the genesis of the basic laws of physics with the creative work of the medieval scholastics. Provides guidance on the appropriate improvement of education, with accented urgent need of teaching the subject with a parallel analysis of the philosophical aspects of scientific achievements of humankind.
URI: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1431
ISBN: 978-617-619-144-5
Appears in Collections:№ 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Богданова Т. Є., Ніколенко А. М..pdf801,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.