Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1141
Title: Медіа і сучасна культура
Other Titles: Media and modern culture
Authors: Дениско, Л. М.
Мошинська, О. Ю.
Пилипенко, С. Г.
Keywords: культура;медіа;медіакультура;медіареальність;трансформація культури;медиа;медиакультура;медиареальность;трансформация культуры
Issue Date: 2012
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Дениско Л. М., Мошинська О. Ю., Пилипенко С. Г. Медіа і сучасна культура. Філософія спілкування : Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2012. № 5. С. 98-103.
Series/Report no.: Філософія спілкування : Філософія. Психологія. Соціальна комунікація, № 5
Abstract: У статті розглядається взаємозв’язок медіа і культури в умовах сучасності. Особлива увага приділяється їх амбівалентному характеру, актуалізується питання нових можливостей міжкультурного діалогу. Медіа аналізується як один із головних чинників трансформації культури в умовах інформаційного суспільства. В роботі підкреслюється, що інтенсивний розвиток медіа є джерелом тиражування, сублімації, проекції, популяризації культури. в роботі здійснена спроба розкрити появу медіареальності і медіакультури.
В статье рассматривается взаимосвязь медиа и культуры в условиях современности. Особое внимание уделяется их амбивалентному характеру, актуализируется вопрос о новых возможностях межкультурного диалога. Проводится анализ медиа как одного из главных факторов трансформации культуры в условиях информационного общества. В работе акцентируется, что интенсивное развитие медиа становится источником тиражирования, сублимации, проекции, популяризации культуры. Произведена попытка раскрыть появление медиареальности и медиакультуры.
The correlation between media and culture in modern conditions is examined in the article. Special attention is given to their ambivalent nature. The problem of new possibilities of intercultural dialog is actualized. The analysis of media as the main factor of cultural transformation in the conditions of modern society is done. In the article emphasizes that intensive development of media becomes the source of replication, sublimation, projection, popularization of culture. In the article it was sought to find out the uprising of mediareality and mediaculture.
URI: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1141
ISSN: 978-966-2562-28-6
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf318,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.