Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1137
Title: Роль философии в формировании "Человека культуры"
Other Titles: The role of philosophy in the formation of a "Man of culture"
Authors: Фирсова, Л. В.
Черных, И. П.
Keywords: освіта;суспільство;культура;філософія;образование;общество;культура;философия;education;society;culture;philosophy
Issue Date: 2012
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Фирсова Л. В., Черных И. П. Роль философии в формировании "Человека культуры". Філософія спілкування : Філософія. Психологія. Соціальна комунікація. 2012. № 5. С. 82-87.
Series/Report no.: Філософія спілкування : Філософія. Психологія. Соціальна комунікація, № 5
Abstract: Успіх реформування усіх сторін життя суспільства, зокрема освіти, припускає виробку ідеалу, адекватного сучасній соціокультурній ситуації. В статті розглядаються основні концепції освіти, сформовані під впливом філософських ідей античності. Опанування філософської спадщини повинно в ідеалі сприяти формуванню «людини культури», яка здатна працювати з системами символів різних культур.
Успех реформирования всех сторон жизни общества, в том числе и образования, подразумевает выработку идеала, адекватного современной социокультурной ситуации. В статье рассматриваются основные концепции образования, сформированные под влиянием философских идей, восходящих к античности. Освоение философского наследия должно в идеале способствовать формированию «человека культуры», способного работать с системами символов разных культур.
The success of reforms in all spheres of public life, including education, involves the production of the ideal of adequate modern social and cultural situation. The article deals with the basic concepts of education, formed under the influence of philosophical ideas, dating back to antiquity. The development of the philosophical heritage should ideally contribute to the formation of «human culture» capable of working with systems of symbols of different cultures.
URI: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1137
ISSN: 978-966-2562-28-6
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17.pdf308,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.