Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1108
Title: Диалог и ирония (О некоторых аспектах риторики и драматургии произведений Платона)
Other Titles: Dialogue and irony (Аbout some aspects of the rhetoric and playwright in the Plato works).
Authors: Прокопенко, В. В.
Keywords: диалог;ирония;риторика;драматургия;педагогика;діалог;іронія;риторика;драматургія;педагогіка;dialogue;irony;rhetoric;drama;pedagogy
Issue Date: 2015
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Прокопенко В. В Диалог и ирония (О некоторых аспектах риторики и драматургии произведений Платона). Філософія спілкування : Філософія, Психологія, Соціальна комунікація. 2015. № 8. С. 193-198.
Series/Report no.: Філософія спілкування : Філософія. Психологія. Соціальна комунікація, № 8
Abstract: В статье рассматривается вопрос о сущности и предназначении диалога и иронии в творчестве Платона. Автор утверждает, что диалог и ирония делают платоновские произведения образцом открытого текста, а вся риторика, драматургия и поэтика диалогов Платона определена педагогической направленностью платоновской философии.
У статті розглядається питання про сутність і призначення діалогу та іронії у творчості Платона. Автор стверджує, що діалог і іронія роблять платонівські твори зразком відкритого тексту, а вся риторика, драматургія і поетика діалогів Платона визначається педагогічною спрямованістю платонівської філософії.
The article deals with the question of the nature and purpose of dialogue and irony in the works of Plato. The author argues that dialogue and irony make Plato`s works the sample of plaintext, and that rhetorical, poetic and dramatic component of Plato`s dialogues defined by pedagogical orientation of Platonic philosophy.
URI: http://dspace.khntusg.com.ua/handle/123456789/1108
ISSN: 978-617-619-144-5
Appears in Collections:№ 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
193-198.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.